ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အမ်ဳိးသားပညာေရး မူ၀ါဒတစ္ရပ္ အေရးတႀကီး လိုအပ္ေနၿပီး
အဲ့ဒီမူ၀ါဒဟာ ႏုိင္ငံသားေတြကိုယ္တိုင္ လိုလားတဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရး
မူ၀ါဒျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္
လုပ္ေဆာင္ေနသူေတြက ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္
ပညာေရးက႑မွာ သက္ဆုိင္ရာ
ေဒသအလိုက္ လြတ္လပ္စြာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုၾကသလို၊
တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုအသီးသီးရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ဘာသာစကားနဲ႔ ပညာသင္ယူခြင့္
ရဖို႔ကိုလည္း တိုက္တြန္းေျပာဆိုၾကပါတယ္။ အျပည့္အစံုကို ကိုေက်ာ္ေက်ာ္သိန္းက
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကေန သတင္းေပးပို႔ထားပါတယ္။
စစ္တပ္ကေန အာဏာရွင္စနစ္နဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အုပ္ခ်ဳပ္လာတဲ့
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ခုိင္မာတဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရး မူ၀ါဒဆုိတာ မရွိခဲ့ဘဲ
အာဏာရွင္စိတ္ႀကိဳက္ ပညာေရးစနစ္သာ ရွိခဲ့တာေၾကာင့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပညာေရး
နိမ့္က်ခဲ့တဲ့အတြက္ ဒီကေန႔လို ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲကာလမွာ
တိုင္းရင္းသားအားလံုးနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ ပညာေရးစနစ္တစ္ရပ္ လိုအပ္ေနၿပီလို႔
ေျပာသူကေတာ့ ပညာေရးဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္သူတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ေဒါက္တာသိန္းလြင္ပါ။
“အမ်ိဳးသား ပညာေရး မူ၀ါဒကို က်ေနာ္တို႔က ဒီ တစံုတေယာက္က ေရးဆြဲတဲ့ဟာမ်ိဳး
မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ပညာေရးမွာ လက္ေတြ႔ပါ၀င္တဲ့ ေဒသအသီးသီးမွာရွိတဲ့ က်ေနာ္တို႔
ႏုိင္ငံသားေတြကိုယ္တုိင္က ေပးအပ္တဲ့ အႀကံဥာဏ္အေပၚမွာ ေရးဆြဲတဲ့ အမ်ိဳးသား
ပညာေရး မူ၀ါဒ လိုအပ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒက
က်ေနာ္တို႔ႏုိင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ အေျပာင္းအလဲမွာ အေရးႀကီးတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ ပညာေရးကိစၥေတြ မွန္သမွ်က မူ၀ါဒ တိတိက်က် မရွိဘဲနဲ႔
အာဏာရွိတဲ့သူက သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ သူ႔ ႏႈတ္အမိန္႔နဲ႔ လုပ္ခဲ့တဲ့ဟာေတြက
က်ေနာ္တို႔ အလြဲလြဲ အမွားမွားေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ အားလံုး
သိၾကပါတယ္။”
“အဲ့ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔က ပညာေရး မူ၀ါဒ တစ္ရပ္ရွိရင္ အဲ့ဒီ ပညာေရး
မူ၀ါဒကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ပညာေရးဥပဒတစ္ရပ္ ျပဌာန္းဖို႔၊ ဥပေဒအတုိင္း
ေဆာင္ရြက္ဖို႔ပါ။ ဘယ္သူ ပုဂၢိဳလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္သူ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔
မသက္ဆုိင္ေစဘဲနဲ႔ ဥပေဒအတုိင္း ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ပညာေရးကိစၥ က႑အသီးသီးမွာ
ဥပေဒအတုိင္း ေဆာင္ရြက္ဖို႔၊ ပညာေရး က႑မွာလည္း ဥပေဒ စိုးမိုးဖို႔
အဲ့ဒီရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒကို အေျခခံၿပီးေတာ့
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ ျဖစ္လာဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တို႔ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။”
ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဆိုင္ရာ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့အဖြဲ႔ေတြက
ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ပညာေရးညီလာခံတစ္ခုကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ က်င္းပဖို႔
ျပင္ဆင္ေနၿပီး အဲ့ဒီညီလာခံနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတစ္ခုကို
တနလၤာေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ေတာ္၀င္ႏွင္းဆီ စားေသာက္ဆုိင္မွာ
က်င္းပခဲ့ခ်ိန္အတြင္း ေဒါက္တာသိန္းလြင္က အဲ့ဒီလို ေျပာခဲ့တာပါ။
သူကိုယ္တိုင္က ညီလာခံျဖစ္ေျမာက္ေရး ဦးေဆာင္ေကာ္မတီ၀င္တစ္ဦးလည္း
ျဖစ္ပါတယ္။
ေဒါက္တာသိန္းလြင္ေျပာသြားတဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ၆ လအတြင္း ေပၚထြက္လာဖို႔
ႀကိဳးစားေနၾကၿပီး၊ ဥပေဒျပဌာန္းၿပီးတဲ့ ေနာက္ ၃ ႏွစ္အတြင္း ျမန္မာ့ပညာေရး
သိသိသာသာ တိုးတက္လာဖုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားၾကပါတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြကို
ေဖာ္ေဆာင္ေနတာနဲ႔အညီ ပညာေရးကို ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး
ေဒသဆိုင္ရာအလိုက္ တန္ဖိုးထားမႈေတြနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းနဲ႔
လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္မယ့္ ေဒသအလိုက္ လြတ္လပ္စြာ လုပ္ပိုင္ခြင့္
ေပးဖို႔ကိုလည္း ေတာင္းဆိုၾကပါတယ္။
“ေဒသဆုိင္ရာ လြတ္လပ္ခြင့္မွာ က်မတို႔ စီမံခန္႔ခြဲခြင့္ေတြ၊ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြ
ရွိရပါမယ္။ ဘာလို႔ ေျပာရသလဲဆုိေတာ့ က်မတို႔ အခု ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈရွိတဲ့
စီမံခန္႔ခြဲမႈမွာဆုိရင္ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမခန္႔ထားေရး၊ ေျပာင္းေရႊ႕ေရးကအစ
ဗဟိုကပဲ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတဲ့အခါမွာ ဥပမာ - ဗမာဆရာမတစ္ေယာက္ကို ကရင္ျပည္နယ္၊
ရွမ္းျပည္နယ္တို႔မွာ ထားတဲ့အခါ သူတို႔မွာ ဘာသာစကား အခက္အခဲကို စတင္
ႀကံဳေတြ႔ရၿပီးေတာ့ ဒီေက်ာင္းသားေတြကို သင္ယူမႈမွာလည္း စတင္ အခက္အခဲ
ျဖစ္ရတယ္။ ဒါက က်မ အနိမ့္ဆံုးျပႏုိင္တဲ့ ဥပမာပါ။ တျခားေသာ က်မတို႔
အခက္အခဲေတြ ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ သင္ယူမႈနဲ႔ ေဒသခံေတြရဲ႕ ျပႆနာနဲ႔
လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ေျဖရွင္းမေပးႏိုင္တဲ့ ပညာေရး ခ်ဳပ္ကိုင္မႈေတြ ရွိေနသမွ်
ကာလပတ္လံုး က်မတို႔ႏုိင္ငံမွာ ပညာေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈဆိုတာ
အလွမ္းေ၀းေနဦးမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ က်မတို႔က ေဒသဆုိင္ရာ ပညာေရး
လြတ္လပ္ခြင့္ေတြ လိုပါတယ္လို႔ က်မ ေျပာတာပါ။”
စဥ္းစားေတြးေခၚေသာ စာသင္ခန္းမ်ားအဖြဲ႔က ေဒၚသူသူမာ ပါ။ ဒီေနရာမွာ
တိုုင္းရင္းသားေဒသခံေတြအေနနဲ႔ သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ဘာသာစကားနဲ႔
ပညာသင္ၾကားခြင့္ရဖို႔က အေရးႀကီးတယ္ဆုိတာကို ေထာက္ျပ ေျပာဆုိတာလည္းရွိပါတယ္။
လူမ်ဳိးမေပ်ာက္ဖို႔အတြက္ မိခင္ဘာသာစကားကို ေျပာတတ္၊ ေရးတတ္၊
ဖတ္တတ္ႏုိင္ဖုိ႔က အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ ေျပာသူက ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး
ႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ကြန္ရက္အဖြဲ႔၀င္တစ္ဦးျဖစ္သူ ေဒၚေဟာင္းေဆာင္းပါ။
“စစ္တမ္းေကာက္မယ္ဆုိရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ မိခင္ဘာသာစကားကို ေရးတတ္၊ ဖတ္တတ္တဲ့သူက
၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ေတာင္ မရွိႏုိင္ပါဘူး။ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း
မရွိႏုိင္တဲ့အျပင္ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ မေျပာတတ္ေတာ့တဲ့ ကေလးေတြ ရွိပါတယ္။ အဲ့ေတာ့
ကိုယ့္ရဲ႕ မိခင္ ဘာသာစကား၊ ကိုယ့္ရဲ႕ တုိင္းရင္းသား ႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ
ဘာသာစကားကို မေပ်ာက္ပ်က္ဖို႔၊ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းဖို႔အတြက္ကို က်မတို႔ရဲ႕
တုိင္းရင္းသား ဘာသာစကားကို က်မတို႔ရဲ႕ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းထဲမွာ
ေက်ာင္းခ်ိန္ျပင္ပ မဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းခ်ိန္အတြင္းမွာ
ကိုယ့္ေဒသလြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔အတူ သင္ၾကားခြင့္ကို က်မတို႔
ေတာင္းဆိုေနတာျဖစ္ပါတယ္။”
ဇြန္လ ၈ ရက္နဲ႔ ၉ ရက္ ႏွစ္ရက္ၾကာက်င္းပမယ့္ ႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ
ပညာေရးညီလာခံဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ တစ္ႀကိမ္မွ မရွိဘူးေသးတဲ့
ညီလာခံတစ္ခုျဖစ္တယ္လုိ႔ စီစဥ္သူေတြက ေျပာပါတယ္။ ညီလာခံအတြင္း အခု
ေျပာခဲ့ၾကတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြ အပါအ၀င္ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးနဲ႔
မူ၀ါဒတစ္ရပ္ ေပၚထြက္လာေရးအတြက္ အေၾကာင္းအရာမ်ဳိးစံုကို ေဆြးေႏြးၾကဖို႔
ရွိပါတယ္။
ပညာေရးဆုိင္ရာ ပညာရွင္ေပါင္း ၈၀ ေက်ာ္ကို ညီလာခံတက္ေရာက္ဖုိ႔
ဖိတ္ၾကားထားၿပီး၊ ေဆြးေႏြးသူ ၇၀၀ ေက်ာ္တို႔က ေဒသအသီး သီးမွာ ေဆြးေႏြးၿပီး
ရယူထားတဲ့ အႀကံဉာဏ္ေတြေပၚမွာ အေျခခံၿပီးေတာ့ ပညာေရးမူ၀ါဒ မူၾကမ္းတစ္ရပ္ကို
ေရးဆြဲၿပီးေတာ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆီ တင္သြင္းသြားမယ္လုိ႔ ရည္ရြယ္ထားၾကပါတယ္။
No comments:
Post a Comment